Masalah Kesuburan: Dah dapat tapi tak lekat...

Salam..hari ni nak share pasal masalah kesuburan dari blog kawan saya....

Ada sorang kawan Cik Yut yang dah 3 kali keguguran. Lepas 2-3 bulan disahkan hamil, beliau keguguran. Dah lama jugak teman Cik Yut ni kahwin. Cik Yut pernah sarankan dulu supplement SHAKLEE utk beliau suami isteri, tapi teman ni belum terbuka lagi hatinya. 2 hari lepas, teman Cik Yut SMS bertanya tentang supplement SHAKLEE yang sesuai utk kesuburan dan mudah lekat. Sesungguhnya, SHAKLEE bukanlah barang ajaib yang boleh menyebabkan seseorang itu mengandung dan lekat, tapi apa yang penting kita berusaha

Jadi Cik Yut sarankan 2 set utk teman ni..

Set A :
Vitamin Asas
(1) VitaLea
(2) Vitamin C
(3) B-Complex

Vitamin Kesuburan
(4) Vitamin E
(5) Zink  

Pemakanan seimbang
(6) Meal Shake



Set B : (cadangan dari GenkiMomma.com)
Vitamin Asas
(1) Vita-Lea (Multivitamin)
(2) Vitamin C
(3) B-Complex
Vita-Lea, B-Comp & Vit-C adalah vitamin asas, dan tunjang utama untuk kesihatan badan.

Vitamin Kesuburan
(4) Vitamin E
Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

(5) Zink
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina. Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).

(6) Alfalfa
Sangat baik diamalkan oleh wanita, membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).

Cara pemakanan supplements:

Untuk Suami.
Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E dan Zinc – 1 biji setiap hari.
Minimum : B-Comp, Vit-E & Zinc – 1 biji sehari.

Untuk Isteri.
Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E dan Zinc – 1 biji setiap hari, dan,
Alfalfa – 3-5 biji sehari.
Minimum : B-Comp, Vit-E & Zinc – 1 biji sehari, dan,
Alfalfa – 3-5 biji sehari.

* Meal Shake diambil setiap pagi sebagai sarapan pagi.

Jika anda atau rakan2 anda menghadapi masalah kesuburan ini, saya amatlah berharap agar ilmu ini dapat dimanfaat dan di kongsikan bersama-sama. This is the least that you can do, before consulting with the experts and getting those expensive treatments. No harm trying right?

Dan, ingatlah, kita hanya merancang, Allah yang menentukan.

Teman saya masih belum membuat keputusannya. Tapi saya sangat berharap dia akan mencuba. Yelah, dah lama sangatkan..
Sampai jumpa lagi...

Sambungan...


Syukur...akhirnya berjaya juga!



Tiada berita yang lebih menggembirakan untuk saya semalam.. Eh bukan, kelmarin. Teman saya yang satu ni beri khabar gembira buat saya! Kalau ibu2 pernah baca post yang lalu, beliau belum lagi bagi kata putus sama ada beliau nak consume atau tidak. Tak lama lepas saya tulis post tu, beliau SMS dan beritahu nak consume set yg saya cadangkan.

Kini, setelah beberapa bulan mengharungi waktu2 yg payah untuk menelan vitamin2 tu, Alhamdulillah!! Sekarang beliau dah mengandung. Katanya dah 19 minggu. Syukur sekali lagi! 

Memang rasa nak nangis bila dapat tahu berita ni. Ye lah, sebabnya kita tahu betapa anak itu sememangnya dinanti oleh pasanga2 yg berkahwin ni kan. Bila asyik gugur aje, sapa tak susah hati. Saya doakan, proses kehamilan kali ini berjalan lancar buat Su.


Su, tahniah!!


"Ya Allah, permudahkanlah segala urusan kehamilan temanku Suriani"


Tahniah dan syukur alhamdulillah kepada beliau kerana telah disahkan hamil. Setiap manusia haruslah berusaha dan banyakkan berdoa kepada Allah supaya apa yang kita usahakan insyaallah berjaya. 


Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakan trial pack untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM80 dan free delivery. Sms kan kepada saya 017-2549388.

Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER