Set Bersalin Shaklee ~ Memang Terbaekkkk!

 These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Saya nak kongsi testimoni menarik set berpantang ni buat mereka yg plan nak berpantang dengan jamu atau pun supplement....Pilihan di tangan anda




"salam...anak ptama dlu ekin amik jamu utk set bsalin,tp xboleh makan lagi sebab anak ekin kene kuning...lepas kuning nye hilang seminggu lepas tu baru ekin blh makan rasa mcm rugi je sbb badan sakit2 masa jaga baby kt hospital,,,

mengandung anak kedua,ekin xmau dah amik jamu..so ekin amik vitamin SHAKLEE dari akak jannatul fadilah...ekin stat makan vitamin ni 2jam lepas bersalin...anak kedua ekin pun kene kuning tp ekin still makan vitamin sampai arini...kuningnye lagi lama dari abgnye. alhamdulilah bila makan vitamin ni susu sangat2 meriah so xde masalah nk susu kn dia..kuning pn turun pd hari ke16...bulan puasa haritu pn,susu xda drop..boleh puasa mcm biasa..

lepas makan vitamin ni ekin rasa lebih bertenaga. xde la asik nk tertido je maklomlah letih kan lepas bersalin, menjaga waktu mlm lagi..alhamdulillah..yg penting sembelit xjadi dah mcm bersalin kat abg nye..hehheee.."

-------------------------------

Alhamdulillah...saya ringkaskan di sini apa yg ekin kongsikan:

* gantikan jamu dgn Set Bersalin Shaklee
* boleh makan immediate sebaik je selepas bersalin
* boleh terus makan walaupun bayi kena kuning, malah membantu mempercepat baik pulih demam kuning bayi melalui pembuangan najis bayi 

 * susu sangat2 meriah
* bulan puasa, susu tak drop malah boleh puasa walaupun sedang menyusukan anak lelaki
* badan rasa lebih bertenaga walaupun tak cukup tidur & letih lepas bersalin
* yang penting, tiada lagi sembelit :)

------------------------------

Perkembangan baby ekin:



Baru Lahir - 3.2kg
Sebulan - 4.5kg
2 bulan - 6.0kg
3 bulan - 7.0kg
4 bulan - 8.2kg
5 bulan - 8.7kg

Ekin & Akim masa baru lahir


Memang sangat tembam!


Tengoklah dia punya badan tu...WOWWW... sungguhhhh berketul2!!!


Penangan Susu Ibu bersama vitamin2 Shaklee!!!!






 
Jom baca info serba sikit tentang Set C Berpantang Shaklee ni



 SET C (BERPANTANG) DGN PRODUK SHAKLEE

Vitalea with iron formula

Vitamin C 500mg sustained release.
B complex with Folic Acid
Zinc

Apakah keperluan dan kepentingan setiap vitamin ini?


Vitalea with iron formula

Memandangkan ibu2 kehilangan banyak darah sewaktu melahirkan maka ibu2 perlulah memastikan pengambilan makanan yang seimbang dan berkhasiat agar dapat menggantikan semula darah yang keluar semasa proses melahirkan. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu kelihatan pucat, letih , lesu dan tak bermaya. Bagi ibu yang mempunyai niat menyusukan anak perlulah memastikan pengambilan zat besi dititikberatkan agar pertumbuhan dan pembesaran anak adalah sangat baik.

B complex

Ia juga perlu dalam penghasilan sel darah merah di samping ia membantu menstabilkan hormon badan manusia. Kekurangan B complex boleh menyebabkan ibu yang di dalam pantang mengalami gangguan emosi atau lebih dikenali sebagai meroyan. B complex sangat penting membantu kita menjadi bertenaga dan emosi turut lebih seimbang.

Vitamin C 500mg sustained release

Vitamin C Shaklee adalah berkonsepkan pelepasan masa. Ia akan melepaskan vitamin c secara sedikit demi sedikit mengikut keperluan badan. Memandangkan vitamin C adalah jenis vitamin larut air maka konsep pelepasan masa ini sangat bagus demi memastikan badan kita sentiasa cukup vitamin c dalam meningkatkan antibodi secara berterusan. Vitamin C sangat perlu dalam membantu badan pulih dari proses kelahiran.

Zinc

Ianya adalah antara galian yang sangat penting dalam membantu proses pemulihan. Zinc membantu mempercepatkan proses baik luka dalam badan kita. Ikan haruan antara makanan yang kaya dengan zinc. Pengambilan zinc bagi ibu yang menyusu turut memberi kesan pada bayi di mana ia membantu anak yang disusukan membesar dengan baik dan mengikut graf pembesaran bayi.



credit


 * Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila consult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.




Untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya.

LIKE FB Fanpage Women,Pregnancy and Breasfeeding
FB:Raihan's Shaklee
Sms/call:017-2549388
Email:ct_nusrat@yahoo.com 

Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER