Kesan Negatif Jika Berat Badan Turun Mendadak

Kesan Negatif Jika Berat Badan Turun Mendadak




Info yang sangat menarik untuk saya kongsikan. Saya yakin kat luar sana ramai yang idamkan badan kurus menawan kan. Dan kalau boleh nak cepat malas senam. Dan lambakan juga produk kurus yang diambil dalam tempoh masa yang sangat singkat.

Ramai yang dengan rakus dan tanpa rasa risau dapatkan produk tersebut tanpa fikir panjang. Saya dengar dalam masa singkat pun saya takut. Bayangkan lemak tepu bertahun-tahun tu tiba berat turun mendadak. Something wrong je kan. Sebab pernah ada kes produk kurus dengan cepat mengandungi bahan kimia bahaya dan sebabkan kesan yang buruk pada kesihatan.

Walaupun saya sendiri menjual produk kesihatan termasuk set kurus namun jaminan dalam masa singkat memang tak dapat nak overclaim. Kerana untuk kurus perlu disertai dengan jaga pemakanan, senaman dan supplement sebagai agen pembakar dan kawal berat badan. Yang penting ia disahkan selamat dan ada KKM.

Jom saya kongsikan apa kata Kevin Zahri pakar senaman dan diet kesihatan. Beliau pun tekankan senaman dan jaga pemakanan untuk dapatkan berat badan yang ideal.


Diet secara mendadak memang tidak di galakkan oleh banyak pihak, kerana:


✔  Fatigue: mengurangkan tubuh kita dari nutrisi-nutrisi penting yg akan menyebabkan badan kita lemah dan tidak bermaya. Tubuh kita akan mengalama hibernasi, kerana ia cuba menyimpan tenaga tetapi tidak mencukupi. Malah, kita sebenarnya membakar kurang lemak dari yang kita jangka. 

✔  Kecederaan: sama seperti atlit yang kepenatan, tahap kepenatan ini akan menyebabkan tubuh kita lebih tercenderung untuk cedera; lebih-lebih lagi bila melakukan aktiviti fizikalori ketika diet yang yang mendadak.

✔  Diet mendadak tidak kekal: Masalah utama diet mendadak ini adalah, ia tidak dapat diamalkan untuk jangka masa yang panjang dan ia amat menyakitkan serta menyusahkan. Ramai yang bersusah payah untuk 12 minggu dan selepas itu, kembali ke cara pemakanan yang dahulu dan menambahkan kembali berat yang telah dihilangkan. Ini dinamakan diet yo-yo.

✔  Mudah sakit: Kita semua sedar, apabila tubuh kita kekurangan nutrisi-nutrisi penting, pertahanan tubuh kita akan menjadi lemah untuk melawan virus.

✔  Kehilangan otot: Kita memang akan kehilangan lemak, tetapi, tanpa sedari, kita juga akan kehilangan otot. 


Kesan Negatif Jika Berat Badan Turun Mendadak
Kurus Tapi Menggeleber

Credit Info from KevinZahri


Kurus tapi badan menggeleber pun takm cantik juga kan. Saya ada penyelesaian bagi anda yang sedang mencari supplement untuk kurus dan diet tanpa bahan kimia bahaya malah untuk kesihatan dalaman lagi. Boleh dapatkan Set Kurus Shaklee. Sebelum tu boleh dapatkan consultation daripada saya untuk cadangan vitamin yang sesuai.


These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Berminat nak jadi ahli Shaklee sekitar Bandar Botanic, Port Klang, Klang, Shah Alam, Bukit Tinggi, Andalas, Teluk Panglima Garang.


Nak rasai kelainan BERSHAKLEE?SIHAT, CERIA DAN GEMBIRA.


HUBUNGI KAMI

RAIHAN 017-2549388
Shaklee ID 852419

ct_nusrat@yahoo.com
Free consultation for every purchase
LIKE Fanpage FB Babyqaireen Shoppe
FB: Raihan's Vita Shop 

PENGEDAR SAH SHAKLEE KLANG, PENGEDAR SAH SHAKLEE PORT KLANG, PENGEDAR SAH SHAKLEE PANDAMARAN, PENGEDAR SAH SHAKLEE BUKIT TINGGI, PENGEDAR SAH SHAKLEE TELUK PANGLIMA GARANG





Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER