PERLU KE SUPPLEMENT ZAMAN SEKARANG. INI NASIHAT PENGGUNA SUPPLEMENT SELAMA 30 TAHUN

Tertarik dengan perkongsian Tuan Haji Roslan Ghazali di media sosial Facebook mengenai pengambilan supplement. Jom sama-sama baca.

Tuan Haji Roslan Ghazali

Sharing di facebook beliau



" Masih ada yang tak faham realiti atau hidup dalam vacum atau buku teks yang kata kalau kita sihat tak perlu supplement.

Tahukah kita yang makanan kita yang kita makan seharian tak membekalkn cukup zat yang d perlukan tubuh?

Kita hidup di zaman segalanya tercemar oleh bahan toxic. Udara tercemar,makanan diproses dan diletak bahan pengawet dan pewarna synthetic hatta ikan dan ayam tak seperti dulu lagi. Kita tahu semua ni.Kita selalu mkn di luar. Tau ke restoran guna minyak apa?

Sayur yang ditanam di tanah yang sama berpuluh tahun(depleted soils) tidak sesegar dan berkhasiat seperti dulu lagi. Kita tertipu dengan kehijauan dan daun cantik tanpa sedar yang racun perosak digunakan.

Kehidupan yang serba nak cepat dan mencabar mewarnai gaya hidup yg memberi tekanan. Stress punca kepada banyak penyakit.

Mereka yang terlantar sakit di hospital semuanya dulu sihat. Gaya hidup mereka menentukn tahap kesihatan mereka. Adakah mereka menjaga pemakanan seimbang. Adakah mereka bersenam 3kali seminggu. Adakah mereka mgambil supplement bagi menampung "vitamin gap" seharian yang diperlukn 60 trillion sel?

Tujuan utama supplement adalah untuk membina kesihatan  dan pencegahan. Sekarang sudah ada ujian klinikal bukan sekadar cakap kosong je.

Hari ni soalan yang relevan bukan should I take supplement? Tapi which supplement should I invest??

Saya sendiri pengamal supplemen semulajadi hampir 30tahun. Alhamdulillah kesihatan saya lebih sihat dari masa saya berumur 30 tahun.

Testimoni teebaru semalam saya drive dari KL jam 7malam  dan tiba di Yan jam 12.15 tengah malam.

Walaupun drive seorang saya masih segar bugar sebab sebelum bertolak saya minum segelas cinch energy tea+ 2 Coq trol+5 b complex+4 vitamin C+2 sachet Nutriferon. Kalau dulu masa muda sampai kampung mesti demam kepenatan.

Alhamdulillah saya bsyukur dgn nikmat kesihatan ni menjelang warga emas.

Kesihatan adalah harta sebenar. Please share to those you care!!

Timaksih❤❤

Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER