Testimoni Set E

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  




TESTIMONI DARI SALAH SEORANG CUSTOMER SAYA DGN PENGAMBILAN SET E(SET B+OSTEMATRIX)


Farid Suu
'salam...nk share...mase pregnt suke mnum susu..knon nk bg klsium kt bb dlm pert...bia gg shat..tulg kuat.pastu gg bgsu sya tumbuh pon x rase skit....tp lpas bslin nk bli susu pon mls...mule la gg yg nk tumbuh tue jd skit...siap bgkak..nk mkn pon seksa...lg2 bf bb..die pon sdut jek klsium yg ad...lpas amek set b+oste...bgun pg...lgsung x rase skit...mcm mpi je...skit pgang pon x der..kalo x sblm nie sakit pingag mcm nk pth..mgkin agkt air mndian bb kot...tp skrg x yah risau lg...trima ksih shaklee...credit to Raihan's Shaklee... '



Alhamdulillah syukur dgn perubahan yg beliau alami...kesihatan beliau bertambah baik dgn pengambilan supplement walaupun tujuan utama adlh utk penyusuan namun masalah kshtn yg lain dpt diatasi juga...


Sebenarnya ostematrix ni adalah kalsium..Jom baca info pasal kalsium ni ye..


Kalsium

Ramai yang memandang remeh tentang pengambilan kalsium. Kalsium hakikatnya bukan sahaja penting ketika hamil malah snagat diperlukan ketika menyusukan bayi. Hal ini kerana pada 3 bulan yang pertama, bayi bergantung sepenuhnya pada susuibu. Kalsium diperlukan untuk menghasilkan susu. Oleh yang demikian, tambahan 1000mg kalsium diperlukan. Jadi sangat digalakkan jika si ibu meminum sekurang-kurangnya 500ml  susu [ kaedah paling senang sukat] atau apa-apa produk tenusu bagi memenuhi keperluan kalsium. sekiranya anda mengambil supplement kalsium, pastikan ianya mengandungi magnesium serta vitamin D agar penyerapan yang baik berlaku dalam badan. Kalsium tablet yang tidak mengandungi kandungan magnesium mahupun vitamin D boleh memberi risiko batu karang di dalam buah pinggang. 




Seorang pakar nutrisi memaklumkan ... 
Ketika seorang wanita itu hamil maka dia memerlukan 400mg lebih kalsium harian dan semasa penyusuan dia memerlukan lebih 300mg.
Hakikat sebenarnya
  • Kalsium sering terdapat di dalam makanan yang tinggi kandungan kalori dan lemak seperti contoh bahan tenusu, keju, yogurt dan kacang soya.
  • banyak sumber kalsium yang kaya dengan kolestrol
  • Kalsium yang wujud dalam sesetengah makanan mungkin tidak dapat digunakan oleh tubuh badan. Sebagai contoh...
Kalsium dalam bayam dikaitkan dengan asid oksalik. Kalsium dalam kebanyakan gandum dikaitkan dengan fifat yang mana boleh mencegah kalsium digunakan secara berkesan dalam tubuh badan.
Secara keseluruhan kalsium sangat penting untuk
  • # membina tulang dan gigi yang kuat
  • # membaiki ransangan urat saraf
  • # mengelakkan kekejangan otot
  • # untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah

Adakah terdapat kesan sampingan apabila mengambil supplement ke atas anak yang dikandung serta yang sedang disusukan? Jawapannya ialah kesan yang baik iaitu membantu pembesaran kedua2 anak...baik yang di dalam mahupun di luar. Pengambilan supplement adalah pilihan alternatif bukannya satu perkara yang wajib. Terpulang kepada individu sama ada hendak mengambil atau tidak. Setiap kita mempunyai hak ke atas taraf kesihatan kita sendiri.  Tepuk dada tanya selera.

Untuk pertanyaan atau konsultansi percuma boleh hubungi saya melalui:
Sms/call:017-2549388
Email:ct_nusrat@yahoo.com


Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER