Impian Ku - WAHM (WORK AT HOME MOM)

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

LUAHAN HATI

Harini nak berkongsi cerita tentang impian saya. Kalau dulu masa kecik2 mesti masing-masing ada impian dan cita2 sendiri kan...mesti nak kerja yg best2 dan bagus2kan...sama jugak macam saya...Sebenarnya saya tak tau apa yg saya impikan dan apa yg saya cita2kan..hanya sekadar sambung belajar kat Politeknik amik corse Kejuruteraan Awam malah jadi Pelajar Cemerlang tapi jiwa kosong....apa yg saya belajar tu lebih teori dari praktikal tu yang saya hafal tulah yg buat saya score jawab dlm exam..haha........tapi tu bukan minat saya sebab tu saya tak sambung peringkat tinggi lagi dan juz dapat peluang kerja kerajaan ni saya terus terima hingga la sekarang.

Kalau nak kira dari segi pangkat..hmmm...saya memang xdela gred tinggi nak banding dengan kawan sekolah lain semua bekerjaya.Namun ada detik rasa rendah diri dan malu bila kawan2 asyik cerita pasal belajar kat U dan kerja diorang..huhu...seyes memang rasa rendah diri n mungkin sebab tula saya terus diamkan diri dan kurang berhubung dengan kawan lama....Apepun bila dah bekerluarga ni dah ada suami dan anak saya rasa bersyukur saya tetap bahagia dengan cara saya sederhana.  

BIZ SHAKLEE

Syukur Alhamdulillah dipertemukan suami yg sangat menyokong keputusan saya  utk jana pendapatan dengan Shaklee..mulanya hanya sekadar makan sendiri je lepas tu dah rasa kebaikan so saya minat nak biz dan sharing kebaikan produk.Dari bulan pertama juz dapat 2 angka je..lepas tu tiap bulan meningkat ke 3 angka dan masuk bulan keenam 4 ANGKA...wah!!bila jejak 4 ANGKA ni semangat berkobar2 nak serius biz dalam Shaklee walaupun juz part time je Alhamdulilllah saya mampu dapat income melebihi gaji sendiri. Saya juz sharing di FB dan blog sahaja. Yang penting keep sharing,usaha dan doa....


IMPIAN - WAHM(WORK AT HOME MOM)

Impian saya sebenarnya nak jadi WAHM (Work At Home Mom)..pelikkan??kalau boleh semua orang nak bekerjaya saya pulak terbalik???sebab apa?dalam Biz Shaklee ni saya dah jumpa ramai surirumah yg menjana pendapatan ribu riban pada mulanya mereka pun bekerjaya dan bidang profesional lagi tapi memilih biz Shaklee sebagai pendapatan utama. 

Matlamat saya jelas kini saya nak bebas dari kekangan masa di pejabat yg sangat sibuk dan penat serta nak bebas dari kekangan kewangan. Saya dah terlalu penat dengan kerja di pejabat yg memerlukan kerja lebih masa tapi gaji tetap sama.Walaupun saya yakin saya buat part time kini dan mampu jana income lebih tapi saya masih punya kekangan waktu utk fokus. Jadi bila dah jadi WAHM ni saya akan lebih fokus lebih pada biz online Shaklee saya ni dan tumpukan pada keluarga. In shaa Allah utk tahun 2013 saya merancang beberapa bulan lagi saya akan cuba unpaid leave dulu utk fokus dalam biz Shaklee dan kembangkan network bawah saya utk mereka juga lebih maju dan dapat jana pendapatan lebih dengan Shaklee...

Dan impian saya juga nak capai income 5 6 ANGKA utk hidup lebih selesa,menunaikan haji,melancong bersama keluarga...yg paling penting sekali nak bangunkan ummah dgn bersedekah dan berzakat.Syukur since join Shaklee saya rasa banyak yg saya belajar terutama amalan rohani dengan sering dekatkan diri padaNYA utk sentiasa dimurahkan rezki olehNYA. Terima kasih banyak2 pada upline saya Kak N yg sentiasa bagi semangat dan tak putus2 mendoakan kami anak2 dowline utk terus maju dalam Shaklee.


APA YANG SAYA PERLU LAKUKAN UTK CAPAI IMPIAN NI

1)Target tengah tahun ni In shaa Allah saya akan cuti tanpa gaji dan suami bagi sokongan utk biz Shaklee as a WAHM...Suami yakin dengan saya dan saya tak kan sia2kan kepercayaan beliau tunggak utama biz Shaklee saya as a my Biz partner!Saya akan fokus lebih pada Biz Shaklee dan dapat uruskan keluarga di rumah dengan masa sendiri.

2) Istiqamah dan konsisten dengan amalan rohani dan dekatkan diri pada Allah kerana DIA lah pemberi Rezki. Jika kita sering zakat dan sedekah In shaa Allah,Allah lagi melipatgandakan rezki kita, Begitu juga kita amalkan baca quran,solat sunat dhuha dan tahajud...mudah2an dapat laksanakan dengan konsisten in shaa Allah.




3)Saya akan sentiasa keep sharing tentang kesihatan dan kebaikan produk SHAKLEE...Untuk customer saya semestinya ada harga istimewa utk kalian dan konsultansi percuma selepas pembelian...In shaa Allah akan cuba bagi servis terbaik dan kini kebanyakan produk saya akan pos sendiri berbanding sebelum ni. Saya juga menyediakan perkhidmatan penghantaran di kawasan berdekatan.

4) Best offer utk pelanggan setia saya semestinya.....sape yang dah pernah buat pembelian mesti tau offer best price sayakan....


Semoga impian nak jadi WAHM di tercapai satu hari nanti...mudah2an urusan dipermudahkan..Amin....

So kalian yang mencari2 side income dan nak buat part time boleh je nak join dengan saya..In shaa Allah ada guide dan kami ada grup biz kami di FB....sangat santai dan senang utk belajar....yg penting jika kalian dah consume produk Shaklee lagi mudah utk anda promote...Anda sharing apa yg anda makan....utk info biz Shaklee jom klik cni




Nak join Raihan Team??


LIKE Fanpage Babyqaireen Shoppe
FB:Raihan's Vita Shop 
ID SHAKLEE : 852419
Sms/call:017-2549388 Email:ct_nusrat@yahoo.com 

Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER