Atasi Masalah Jeragat dengan Set Jeragat Shaklee

Atasi Masalah Jeragat dengan Set Jeragat Shaklee



Atasi Masalah Jeragat dengan Set Jeragat Shaklee
Masalah Jeragat

JERAGAT adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat, selain menjejaskan penampilan individu. Jeragat sebagai tompok hitam atau pigmentasi yang terdapat pada kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan, wajah dan leher.


Punca Masalah Jeragat


1) Kesan cahaya matahari yang merangsang kehadiran jeragat pada muka. Wanita yang terdedah dengan cahaya matahari, risiko berdepan kulit berjeragat lebih besar berbanding golongan yang berkerja dalam kawasan redup yang melindungi kulit daripada kesan pancaran matahari berlebihan

2) Faktor genetik

Kebiasaannya jeragat menyerang wanita pertengahan umur seperti 40 tahun ke atas. Tetapi tidak mustahil golongan awal 20-an juga berdepan masalah ini berikutan jeragat juga berpunca daripada faktor genetik yang mempunyai hubung kait dengan ibu bapa individu

3) Pengambilan ubat-ubatan seperti pil perancang .

Boleh menyebabkan potensi kulit berjeragat terhadap individu lebih tinggi. Masalah pigmentasi juga dikesan daripada pengambilan ubat seperti pil perancang, amiodarone, bleomycine, chloroquine, antibiotik seperti minocycline dan lain-lain lagi

4) Perubahan hormon
Wanita hamil sering mendapat jeragat. Apabila jeragat muncul di kalangan wanita hamil, ia dipanggil chloasma atau topeng kehamilan. Pil kawalan kelahiran dan ubat hormon juga boleh menyebabkan jeragat di muka.
5) Kosmetik
Produk penjagaan kulit dan alat make-up yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh merangsang kulit dan memburukkan lagi jeragat di muka.


Bagi mengatasi masalah jeragat, wanita disaran lebih peka terhadap penjagaan kulit termasuk mengambil langkah pencegahan dengan menggunakan krim pelindung matahari sekiranya melakukan aktiviti luar selain mendapat rujukan doktor untuk mengenalpasti penyebab dan rawatan sesuai.

Semakin berusia individu itu semakin banyak jeragat yang timbul pada kulit. Walaupun jeragat adalah penyakit kulit, ia tidak berbahaya atau mengancam nyawa. Tetapi bagi warga tua yang menghadapi masalah jeragat serius mereka disaran berjumpa doktor kerana dibimbangi ia bukan jeragat biasa tetapi sejenis kanser kulit.


Cara Atasi Masalah Jeragat



1) Rawatan melalui pembedahan atau sapuan krim. Individu berusia 40 tahun ke atas lebih tinggi risiko berjeragat

2) Pemakanan vitamin.
Kulit memerlukan tiga vitamin, A, C dan E secara seimbang untuk kekal sihat.  Kulit adalah organ terbesar yang memiliki berat sekitar enam paun, kulit berperanan melindungi otot dan organ manusia. 
Vitamin A, C dan E, selenium dan zink adalah antioksidan yang membantu membaik pulih kolegen dan pemutihan kulit

3) Pengambilan makanan seimbang serta pemakanan tambahan baik untuk mendapatkan kulit sihat.

4) Asid lemak (EFAs) penting sebagai membentuk lapisan yang menghalang kehilangan kelembapan kulit penting bagi mengatasi masalah kedutan dan kering. 

5) Amalkan pengambilan air yang cukup sekurang-kurangnya 3 liter sehari. Kandungan air penting untuk kelembapan kulit

6)Penjagaan kulit
- Kulit harus dibasuh, dilindungi dengan krim pelembap dan pelindung matahari
- Lindungi kulit daripada sinaran matahari dari jam 12 tengah hari sehingga 4 petang
- Gunakan krim tabir suria dengan SPF 15 dan ke atas.
- Jika bersolek, gunakan kosmetik dengan pelindung sinaran matahari SPF15 dan ke atas.
- Jangan merokok dan jauhkan diri daripada asap rokok.
- Gunakan krim pelembap untuk mencegah kekeringan kulit.
- Cahaya matahari yang mengandungi sinaran UV mempercepatkan proses. penuaan dan pigmentasi elakkan kulit terdedah terlalu lama pada cahaya matahari.



Set Jeragat Shaklee



Bagaimana set ini berfungsi?


GLA membantu masalah ketidakseimbangan hormon atau perubahan hormon yang berlaku bila umur semakin meningkat dan menghampiri menopouse. Rawatan menstabilkan hormon memerlukan masa, jadi pengambilan GLA yang berterusan membantu mengatasi masalah berkait dengan hormon.



Vitamin C yang memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen dalam kulit. Vitamin C juga antioksidan dan berfungsi untuk mencerahkan warna kulit. Vitamin C mencegah enzim dalam badan dari mengeluarkan melanin yang berlebihan apabila terdedah keapda sinar matahari.


Vitamin E dikenali sebagai vitamin kulit. Dan satu kemestian untuk amalkan vitamin E bagi mereka yang inginkan kulit cantik, berseri dan tanpa cela. Tapi mereka yang punyai jeragat memerlukan lebih penjagaan berbanding kulit normal. Sebagai antioksidan, vitamin E meneutralkan kesan sinaran UV yang berbahaya daripada matahari dan memperbaiki serta melindungi kulit.


Energizing soy protien (ESP) kaya dengan protin yang membantu penghasilan sel kulit baru yang lebih segar dan sihat. Sel kulit mati penyebab kulit menghasilkan tompok-tompok hitam diganti dengan sel baru dengan cepat tnapa perlu melakukan penggelupasan.

Kesan sampingan set ini
Secara keseluruhannya, BONUS yang anda bakal dapat dengan penggunaan SET JERAGAT BERKESAN ni termasuklah:
Kesan yang lebih selamat
Kos rawatan yang lebih murah
Rawatan secara semulajadi dari punca jeragat boleh dihalang dari berulang
Kulit lebih cerah dan anjal
Penghasilan kolagen kulit menten
Imuniti semakin kuat
Sel kulit boleh pulih dengan cepat tanpa dirosakkan oleh radikal bebas

Testimoni Jeragat

Atasi Masalah Jeragat dengan Set Jeragat Shaklee


Atasi Masalah Jeragat dengan Set Jeragat Shaklee


untuk order klik sini


Jom misi gebu gebas tak lama lagi nak raya kan.


These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Berminat nak jadi ahli Shaklee sekitar Bandar Botanic, Port Klang, Klang, Shah Alam, Bukit Tinggi, Andalas, Teluk Panglima Garang.


Nak rasai kelainan BERSHAKLEE?SIHAT, CERIA DAN GEMBIRA.


HUBUNGI KAMI

RAIHAN 017-2549388
Shaklee ID 852419

ct_nusrat@yahoo.com
Free consultation for every purchase
LIKE Fanpage FB Babyqaireen Shoppe
FB: Raihan's Vita Shop 

PENGEDAR SAH SHAKLEE KLANG, PENGEDAR SAH SHAKLEE PORT KLANG, PENGEDAR SAH SHAKLEE PANDAMARAN, PENGEDAR SAH SHAKLEE BUKIT TINGGI, PENGEDAR SAH SHAKLEE TELUK PANGLIMA GARANG



Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER