Doa Seorang Ibu Mampu Menembus Ke Langit?

Doa Seorang Ibu Mampu Menembus Ke Langit? 


Assalamualaikum dan salam jumaat yang barakah... Sihat tak u all harini? Alhamdulillah syukur harini masih lagi diberi nikma hidup sehari lagi.... syukur...syukur.. Perkongsian harini sangat-sangat istimewa tentang Doa seorang ibu. Jom baca tak rugi punya..

Rahsia kejayaan seseorang itu antaranya menjaga hubungan dengan ibu bapa. Doa mereka mustajab. Namun antara ibu atau ayah. Ibu mendapat keutamaan yang besar untuk kita berbakti. Seperti yang diriwayatkan HR Bukhari dan Muslim.


Doa Seorang Ibu Mampu Menembus Ke Langit?



Ramai  antara kita suka mengeluh tentang sifat negatif ibu kita, Tapi kita tidak pernah berfikir mungkin hampir setiap malam ibu kita di keheningan sepertiga malam bangun untuk solat tahajud mendoakan kita sampai bercucuran air mata agar berjaya dunia dan akhirat.

Mungkin di suatu malam ibu datang di saat kita tidur dan mengucap dengan bisik “nak, maafkan ibu ya… ibu belum dapat menjadi ibu yang baik bagimu” kita mungkin juga lupa di saat keadaan ekonomi rumah tangga kurang baik, ibu rela tidak makan demi keperluan anaknya. Ketika kita masih kecil ibu kira rela tidur dan lantai dan tanpa selimut, agar kita dapat tidur selesa di katil dengan selimut yang hangat.
Setelah semua pengorbanan telah diberikan oleh ibu kita selama ini, Jom sama-sama kita renungkan apa yang kita lakukan selama ini untuk membalas jasa ibu kita? Bila kali terakhir kita ada membuat dosa kepadanya? Bila kali terakhir kita memarahinya? Tergamak kita memarahi ibu kita yang selama sembilan bulan mengandung dengan penuh penderitaan dan pengorbanan? 



Oleh itu kita berusahalah untuk berbakti kepada kedua ibu bapa kita khususnya kepada Ibumu. Kerana masa depan kita ada di sebalik doa-doanya setiap malam. Dan ingat perilaku kita dengan orang tua kita saat ini akan mencerminkan perilaku anak kita kepada diri kita nanti. 


Sumber Facebook

Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER