Percutian Percuma Shaklee Ke Pulau Langkawi 2016 - Part 2

Hari Kedua di Langkawi - 20 November 2016


Sarapan pagi di restoran hotel. Menu banyak pilihan. Kita isi perut dulu banyak-banyak sebelum aktiviti seterusnya. Lepas makan ni ada sesi bergambar ramai-ramai ikut kumpulan. 












Langkawi Cable Car



Aktiviti kami selepas sarapan dan sesi bergambar kami di bawa ke Langkawi Cable Car. Tiket naik cable car ni pun ditaja sepenuhnya oleh Shaklee tau. So kami lenggang kangkung ajelah..hehe... Alhamdulillah nilah pengalaman 1st time naik cable car seumur hidup.haha... 


Bila dalam tu dapat menikmati pemandangan keindahan alam kat bawah pokok-pokok dan nampak laut juga. Kemain tinggi mujur tak gayat. Kalau gayat confirm menggigil lah dalam tu. 

Sebenarnya ada aktiviti sky glide tapi mak yong tak larat nak tunggu dan berdiri lama. Sebab kena beratur tunggu turn lama juga. Kalau rajin boleh jalan kaki untuk lalu jambatan gantung (Skybridge). Hubby pun tak berapa sihat so kami decide lepas sampai atas tu bergambar jap dan turun balik untuk ke 3D Art Museum pula. Kejar masa juga ni untuk berkumpul nanti.


Ni raihan dah review harga tiket untuk naik cable car. Kalau kami bayar sendiri dewasa dan sorang kanak-kanak total RM112 juga.

Harga Tiket Cable Car Langkawi

Harga Biasa
Dengan MyKad
Dewasa — RM30
Kanak-kanak — RM22

Dalam cable car


Me and hubby


Dengan mak tersayang


Cik qaireen 

Muzium 3D Art Langkawi


Muzium ni sama kawasan juga dengan cable car. Ni belah balah lepas turun naik cable car terus ke sini. Macam jakun sikit kan masuk sini. haha.. Sebab nak kena kreatif bergambar dalam tu. Gambar 3D yang cantik. Pandai betul pelukis ni kan. 

Ni sebahagian gambar. Tak dapatlah nak share semua. Kami pun tak sempat nak bergambar banyak pun sebab kejar masa. Lepas aktiviti ni kami dibawa makan tengahari di Restoran Nagoya di Pekan Kuah.



















Makan Tengahari di Restoran Nagoya Pekan Kuah


Dah penat aktiviti tadi dapatlah makan sedap kat restoran ni. Menu sedap sangat lauk kemain banyak.haha..







Alhamdulillah kenyang pun. Sebenarnya lepas makan tengahari ni kami semua balik ke hotel. Ada lagi aktiviti lepas ni Mangrove Tour di Geoforest Kilim dan ke Pantai Chenang. Tapi tour guide maklumkan tak sesuai untuk ibu mengandung macam Raihan ni.


Suami lak tiba-tiba tak sihat sakit urat demam tiba-tiba. Jadi kami dan beberapa orang yang lain balik hotel sendiri dengan kereta sewa. Ni pun shaklee bayarkan. Baikkan Shaklee ni??hehe...Alhamdulillah jaga kebajikan kami kat sana.

Balik bilik kami rehat -rehat kejap. Petang misi nak keluar dengan mak. Tup tup ada orang ketuk pintu bagi gift bantal Shaklee comel. Dalam bilik pula sakan ambil gambar luar bilik cantik sangat. Alhamdulillah rezki dapat bilik menghadap ke laut.




View cantik dari dalam bilik







Gift bantal Shaklee



Petang tu Raihan dan mak bawa qaireen sekali keluar ke Jeti Point Free Duty dekat je dengan hotel. Dengan izin suami pergi dia tak larat demam berselubung dah. So jalan sendirilah pergi sana untuk last shopping souvenier dan coklat. 


Mak pun ada yang dia nak shopping lagi tu.hehe... Kami tak pergi ke dataran helang tu. Tapi dapatlah ambil gambar mak nampak view helang tu...ehehehe... Balik bilik terus kemas-kemas barang untuk persiapan balik esok pula.








Sesi Coaching Dengan upline Shaklee


Balik hotel semula dalam 8 lebih. Kemudian 10 lebih tu upline Shaklee Raihan ,Kak Norita nak buat sesi coaching jap dengan geng bisnes lain. Tak ramai tapi geng adik beradik Shaklee. Sesi recaj ilmu dan kata-kata nasihat.

Dengan kak Norita


Balik bilik pun tengah malam. Memang kepenatan betullah malam tu. Esok pagi nak kena bangun awal untuk balik ke Kuala Lumpur semula. Kejap je rasa. Namun seronok sangat dengan peluang percutian percuma Langkawi ni dapatlah bawa suami ,anak dan mak raihan kalini.



Hari Ketiga - 21 November 2016


Hari terakhir kami di Langkawi. Flight kami dalam 10 lebih pagi. Pagi masih bersarapan di hotel. Bye-bye Langkawi. Alhamdulillah dapat merasa tinggal hotel 5 star. Dan layanan VVIP Shaklee. 














Takkan nak tengok je?? Takkan nak dengar orang lain cerita jekan. Alhamdulillah trip ni kali ke 4 Raihan terima dari Shaklee. Best sangat-sangat.  Jom Raihan nak ajak korang semua sama-sama dapat percutian Shaklee ni. Kalau ahli Shaklee jom kita fight untuk target. Belum ahli cepat-cepat jadi ahli sebab trip ni memang ada setiap tahun. 







Berminat untuk menjadi ahli Shaklee?


HUBUNGI KAMI

PUAN RAIHAN 017-2549388
ENCIK HAFIEZ 017-2549358

Shaklee ID 852419

PENGEDAR SAH SHAKLEE KLANG,PORT KLANG, PANDAMARAN, BUKIT TINGGI, BANDAR BOTANIC, SIJANGKANG, ANDALAS
JOHAN SETIA, KG JAWA, BANDAR PUTERI, BANDAR PUTERA, SG UDANG DAN SEKITARNYA




Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER