Bulan puasa susu mencurah-curah!

Sekadar perkongsian ringkas dan mudah2an memberi manfaat kepada semua ibu yang berpuasa.


Perasan tak apa yang beliau lakukan untuk membanyakkan susunya?

" Saya telah tambahkan sesi mengepam"



Apa yang beliau perolehi hasil kesungguhan beliau?
" Di bulan puasa ini saya amalkan ESP + PD + set B. Ya ALLAH! mencurah-curah susu. Menangis saya kerana kesabaran saya membuahkan hasil akhirnya. Alhamdulillah..."

Jadi, patuhi konsep SUPPLY Vs DEMAND ini dengan sesempurna yang mungkin. Bagi yang mula rasa yang susu mula merudum, cepat2 amalkan Power Pumping (sila PM saya untuk konsultasi tentang Power Pumping) di samping mematuhi 3 perkara penting ini.

1. Pam/ perah susu setiap 2, 3 jam sekali semasa di ofis. Atau diringkaskan minimum 6 kali sehari tidak termasuk sessi direct feeding bersama bayi. Bagi ibu2 EP (Exclusive Pumping), pastikan anda pam dalam jumlah 8 - 12 kali sehari.

2. Minum air tidak kurang 3 liter sehari. Untuk bulan puasa ni, amat digalakkan anda mengamalkan minum Performance Drink untuk mengelak dehidrasi. Minuman tenaga tanpa gula ini akan memastikan akan kekal cergas sehingga tiba waktu berbuka.

3. Doa yang berterusan. Samada anda Muslim atau Non-Muslim, yakinlah dan positif selalu dengan diri sendiri.



Nak berjaya dalam penyusuan tidak semudah ABC...perlu kesungguhan, kesabaran dan sifat istiqamah. Maka ibu-ibu yang sedang berusaha , amiklah iktibar dan semangat puan ini. Mudah-mudahan usaha diberkati dan hasil diperolehi seperti yang dihajati. Amin.


credit dan kak hadha


Boleh email kepada saya di ct_nusrat@yahoo.com atau sms kan kepada saya 017-2549388 untuk konsultasi percuma.

Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER