PEDIH ULU HATI - ATASI DENGAN PRODUK SHAKLEE

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Assalamualaikum dan selamat sejahtera..
Harini saya nak share tentang supplement utk mereka yg sering alamai pedih ulu hati. Jom review apa yg dimaksudkan pedih ulu hati ni..
Pedih ulu hati atau heartburn adalah keadaan di mata rasa tak selesa pada bahagian atas perut yang bersambung ke esofagus. Esofagus adalah saluran dari mulut yang menghantar makanan ke perut. PAda penghujung saluran esofagus, terdapat mukus yang tebal dan bukaan yang sentiasa tertutup bagi mengelakkan asid dari perut naik ke esofagus. Terdapat banyak keadaan yang menyebabkan asid dari perut naik ke atas dan menyebabkan pedih ulu hati; seperti mukus yang menipis, dan ‘angin’ dalam perut. Keadaan ini boleh menyebabkan refluks yang menolak asid perut ke atas. Jika keadaan ini berterusan, ia boleh merosakkan esofagus.

Apakah yang menyebabkan pedih ulu hati berlaku?

  • Stress (tekanan perasaan)
  • Pengambilan ubat-ubatan seperti aspirin, ubat arthritis, penahan sakit dan sebagainya.
  • Pemakanan yang tidak teratur menyebabkan asid banyak terhasil pada satu2 masa.
  • Diet yang tinggi gula.
  • Pengambilan coklat.
  • Pengambilan kafein yang berlebihan.
  • Makan makanan berlemak.
  • Makanan pedas.
  • Susu.
  • Buah-buah sitrus.

Supplement Shaklee yang mambantu:


Energizing Soy Protein – 
Pengambilan protein membina otot dan organ yang sihat. Ini akan menghadkan ‘kemahuan’ tubuh kita terhadap makan bergula dan berkanji.
Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atu muda.
Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.

Vitamin B-Complex
b complex
 Vitamin B-Complex  untuk penghadaman, terutamanya bagi menukarkan gula kepada tenaga.
Vitamin B complex adalah vitamin yang paling utama dalam mengatasi kelesuan dan tekanan. Vitamin B Complex yang lengkap mengandungi 11 jenis vitamin B yang memberi sokongan kepada badan, dari segi kesihatan fizikal dan juga mental. Vitamin B complex mempunyai elemen yang meningkatkan metabolisma, tenaga dan kesihatan otak.


Dapatkan produk di atas dengan segera untuk harga istimewa! Hubu

sumber






* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila consult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut. 

Jika anda ada kekangan kewangan dan ingin mencuba,saya ada sediakan set bajet utk anda.. atau boleh gunakan id sy utk pembelian di branch Shaklee berdekatan 

Ingin mencuba produk Shaklee? 

LIKE FB Fanpage Raihan Vita E-Shoppe
FB:Raihan's Vita Shop 
ID SHAKLEE : 852419 
Sms/call:017-2549388 
Email:ct_nusrat@yahoo.com 
 COD(Cash On Delivery)/Self Pick up area Port Klang,Klang,Bukit Tinggi,Meru,Kapar dan meluaskan jaringan area Teluk Panglima Garang juga...

Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER