SET UNTUK IBU HAMIL DAN MASIH MENYUSUKAN ANAK

  These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 






Terdiri dari 

1. ESP
2. VITALEA
3. B COMPLEX
4. OSTEMATRIX
5. VITAMIN C

Perubahan susu badan semasa mengandung

Kebanyakan ibu menyusu akan mula merasai penurunan kuantiti susu badan menjelang pertengahan mengandung dan ada juga yang mula mengalaminya seawal bulan pertama mengandung. Semasa mengandung, susu matang akan mula berubah menjadi kolostrum secara purata di antara bulan ke 4 hingga ke 8 mengandung. Kuantiti susu akan mula meningkat di akhir bulan mengandung kerana penghasilan kolostrum telah bermula.

Kenapa kuantiti susu selalunya merudum semasa mengandung?
Level hormone progesterone semakin meningkat apabila kita mengandung. Salah satu teori ( daripada Flower 2003) mengatakan yang progesterone menyebabkan alveoli menjadi telap atau “bocor” dan akhirnya tidak dapat menyimpan susu dengan elok. Semasa kelahiran ( plasenta dikeluarkan), tahap progesterone akan jatuh mendadak dan diambil alih oleh hormone prolaktin. Prolaktin membuatkan alveoli menjadi tidak telap sekaligus menyediakan badan ibu untuk menghasilkan susu yang banyak.









Jika anda ada kekangan kewangan dan ingin mencuba,saya ada sediakan set bajet utk anda.. atau boleh gunakan id sy utk pembelian di branch Shaklee berdekatan 

Ingin mencuba produk Shaklee? 

HUBUNGI 

♥ SITI NUSRAT RAIHAN IDRIS 

♥ Shaklee ID 852419 
♥ ct_nusrat@yahoo.com / 017-2549388 
♥ Free consultation for every purchase 
♥LIKE Fanpage FB Babyqaireen Shoppe 
♥FB: Raihan's Vita Shop (SILA ADD FRIEND DULU YE) 
♥ COD(Cash On Delivery)/Self Pick up area Port Klang,Klang,Bukit Tinggi,Meru,Kapar dan meluaskan jaringan area Teluk Panglima Garang juga...

Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER