SHAKLEE PUNCA KAMI SUAMI ISTERI RESIGN KERJA KERAJAAN

SHAKLEE HANYA BIZ PART TIME MULANYA



Sedihnya bila kami terpaksa resign kerja hakiki kami yg dah 6tahun kami lalui..tiba2 shaklee buat kami terpaksa resign.kami akui dulu masa keje gomen kami cukup2 makan je dgn income bersih hanya RM 2k suami isteri... dgn ada anak memang kami terpaksa pendam je kemahuan..sedih memang sedih..kami buat macam2 nak tambah income jual perfume, brg baby serta tudung..anak asyik tak sihat masa di taska..biasalah kalau dan ramai2 di taska anak memang kerap tak sihat..kereta pun asyik rosak..pening kepala mana nak cekau duit simpanan memang takde.

Alhamdulillah ada rezki dan untung biz tudung dapatlah simpan untuk kos bersalin di hospital swasta atas saranan suami sebab nakkan yg terbaik untuk isterinya ni. Bila kita nakkan sesuatu kita mestilah kena usahakan unttk simpan duit nak-nak hospital gomen kos tinggi . Tapi itu memang impian kami nak bersalin di hospital swasta .Bila dah bersalin ada anak perbelanjaan makin meningkat. Saya kena usahakan tak boleh harapkan suami je. Sehinggalah saya cuba sendiri vit shaklee untuk menyusu. 


Dari makan hati terdetik nak cuba nasib buat biz shaklee..saya hubungi dealer saya di Miri iaitu upline sy sndiri kak Norita Idris. Saya sms dia terus dia call saya. Pengorbanan saya duit KWSP saya gunakan untuk beli stok modal dekat rm800 lebih jugaklah layak dapat free keahlian. Tak pelah saya harap dari modal  ni akan bertambah lagi bila dpt bonus. Cer tekabulan pertama bonus saya dapat berapa???Alhamdulillah dapat 2 angka je untuk permulaan. Itu pun rezki jugakkan.

Saya bersykur walaupun upline jauh bukan 1alasan untuk saya tak buat biz Shaklee. Upline saya masih guide dari jauh. Kami ada GRUP EKSLUSIF Shaklee FB dan WASAP jadi semuanya di hujung jari je. Niat saya buat biz Shaklee untuk bantu suami dan anak. Saya tak nak cukup2 makan je. Yang seronok saya jumpa mentor yang tepat sebab beliau selalu tekankan amalan rohani dan inilah yang saya ajarkan pada team saya. Duplicate apa yang upline ajar pada donwline.


Dan saya tak sangka pencapaian saya dalam shaklee bila dapat naik rank demi rank. Memang seronok. Bagi saya memang agak sukar tapi jadi mudah bila kita tahu apa yg nak ditarget. Saya berani amik keputusan cuti tanpa gaji nak fokus jaga anak dan sambil buat shaklee atas sokongan suami juga. Allah tunjukkan jalan dan rezki hebat bila income shaklee jejak 10 kali ganda dari keje hakiki dan makin bertambah...syukur Alhamdulillah. Dan impian nak jadi Master tercapai di bulan terakhir cuti tsnpa gaji saya. Maka keputusan nekad untuk saya berhenti kerja...inilah masanya. Seronok memang seronok sebab saya penat buat part time dengan keadaan stress di tempat kerja dan macam2 faktor lagi.


Bulan seterusnya suami pula amik keputusan berani berhenti kerja. Masa tu sepatutnya masuk keje shift malam nak iron baju kastam terus stop iron..terus sms pegawai bertugas bagitau nak resign...dahsyat betul en suamiku...hehe..Kami berani amik risiko in shaa Allah Shaklee pilihan kami yg tepat...Sebenarnya ni kisah kami..tapi ada lg dahsyat yg memang nyata2 keje engineer, cikgu income ada 5 angka pun resign buat shaklee...yg ada graduate lepasan overseas sanggup buat fulltime Shaklee sebab bonus dan income hebat shaklee tawarkan. Apa pun tiap kejayaan mereka punyai kisah suka duka..

Kini shaklee bagi kesemua impian yang pasti semua orang idamkan. Shaklee bagi 3C - cash, car bonus dan convention. Semua saya dah dapat...

So untuk my team DESIRE saya harap kalian tetapkanlah matlamat..push factor apa yang boleh buat kita terus untuk berjaya. Saya ingin lihat kejayaan demi kejayaan dikecapi oleh anak cucu cicit shaklee saya..moga kalian semua berjaya dunia dan akhirat...JUTAWAN DESIRE pasti BOLEH!!!

Salam sayang,
Master Raihan


Ps: Berminat nak jadi mcm kami..xperlu resign pun..tp klau nak jadi wahm dan ubah nasib jomlah sertai komuniti team hebat kami DESIRE. Kini ramai agen kami serata Malaysia.

 WASAP RAIHAN 017 - 2549388.

Comments

Tersentuh hati bila baca bab keperluan anak tu :( Nur pun ada impian sama dgn kak raihan..sedang dan masih berusaha utk capai impian tu, terima kasih atas perkongsian ni! Nak berjaya bukan mudah tapi tak mustahil kan ;)

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER