Kisah Pam Spectra 3 ku

3Salam semua.......saat ni ketika ini saya berada kat ofis coz shif mlm. Setelah tugas sudah selesai maka berblogging la daku untuk mengisi waktu2 terluang yang begitu membosankan tanpa ankku disisi juga suami..cewah!!!kui..kui..kui..sebenarnye kali ni nak cerita pasal diri sendiri pulak. So nak share la saat kali pertama saya mengenali pam payudara. Sebelum ni buat dek je tak amik tau coz belum ada anak. Kesedaran ni muncul bila tertarik dan teruja bila kawan lama saya buat stok EBM yang sangat banyak. Apalagi mase tu tengah pregnant masuk trimester ke3. Alhamdulillah belum terlambat lagi nak dapatkan info pasal breastfeeding ni. 
    Kawan saya yang saya maksudkan Nur Salwa tula yang saya tanya pasal bf. Nasib die sudi berkongsi pengalaman dan macam mane nak handle stok EBm bile masuk keje nanti. Berkat sokongan huby yang ku cayang, die pun dengan baik hatinye telah menyumbangkan ongkosnya demi untuk membeli pam spectra3 yang kitorang beli kat Butik Lunatots Amcorp Mall. Sebelum tu kitorang beli cloth diaper kat situ untuk bakal baby kami. Pastu ternampak ade jual pam spectra3 kat situ. Saya pun rase jatuh cinta ngan pam ni coz rase senang kat ofis guna karen je. Then, setelah bajet huby da cukup barula huby belikan itupun pada bulan ke8 kehamilan. Alhamdulilah doa saya masa tu semoga bakal baby dapat rasa susu mama sampai umur 2tahun nanti. Itu azam dan janji saya. Thanks so much huby coz sokong saya dalam penyusuan susu ibu ni.
     Nak tau Pam Spectra ni kitorang beli sekali ngan back pack, cooler bag, ice pack, ade storage bottle dan tambah 1 shield lagi(spectra3 boleh wat double pumping) dan yg penting tube. Semua sekali lebih kurang RM620. Mana saya tak makin sayang en huby coz menyumbang demi kebaikan anaknye (sebenarnye ade pam lg mahal tau). So, akan ku gunakan dengan bijaksana bile dah masuk keje nanti.
       Alhamdulillah sehingga hari ni, pam spectra3 yang saya sayang (sayang lagi kat huby n anak tercinta..hehe..) dah masuk 4bulan saya gunakan. Tapi pernah jugakla 2minggu hantar repair sebab tersumbat mase tu tak pandai jaga dan tau cara elak tersumbat. Nasibla saya beli kat Butik Lunatots tu kalau rosak anta je situ. Kebetulan rosak tu under warranty, so free charge la. Dan yang paling bestnye Lunatots pinjamkan pam spectra3 diorang kat saya untuk guna sementara anta repair. Bestkan Butik Lunatots ni diorang akan bagi pinjam bagi customer yang beli pam kat kedai diorang.

 



Hah tula set yang saya beli kat Butik Lunatots tu yang berharga RM620. Beli camni lagi jimat dari beli berasingan tau. So, ape lagi marilah kite breastfeeding our baby tak kirelah pam guna tangan ke manual or letrik or segala bagai. Yang penting kite nak menjayakan penyusuan untuk si comel kite coz susu ibu lah yang terbaik.


Sharing is Caring



Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER