CARA KURANGKAN STRESS DAN PANAS BARAN SECARA SEMULAJADI

ATASINYA STRESS DAN PANAS BARAN DENGAN B COMPLEX



These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Assalammualaikum dan salam ceria semua...
Anda tengah stress ke?? Baru lepas marah-marah ke?Anda seorang panas baran ye? Alamak jangan macam tu nanti cepat tua....hihi... gurau je tapi selalukan orang cakap macam tu nanti muka kedut-kedut pulak. Cuba tengok cermin cantik ke tak kalau tengah marah, muka stress dan masam mencuka.. Tak cantikkan?? Ok cool down...istighfar banyak2 ye yg beragama Islam... saya pasti tiap masalah penyelesaiannya.

Ok topik best harini sesuai untuk anda yang mudah stress dan suka marah-marah. Actually baru-baru ini saya ke seminar shaklee dan info yang saya dapat adalah mereka yang mempunyai masalah ini disebabkan kekurangan b complex di dalam tubuh badan. Apa kaitan B complex dengan stress dan marah-marah ni?

Jom ikuti lebih lanjut info tentang B Complex. Dan b complex ni salah satu vitamin dalam set kulit ye. Nak kulit cantik bagus amalkan b complex ni sebab bantu lancarkan urat saraf. Jadi kulit jadi cantik berseri dan elak kusan.



B COMPLEX


Vitamin B memainkan peranan yang penting dalam menjaga kesihatan tubuh badan. Vitamin B menjaga sistem penghadaman, menyerap nutrient dan menjaga sistem saraf.






Vitamin B perlu diambil dalam kuantiti yang disarankan dan selengkapnya (8 jenis vitamin B) untuk mendapatkan faedah yang optimum. 



Gejala kekurangan vitamin B:
●keletihan
●kebas
●kerengsaan usus ●gemuruh
●kemurungan
●paranoia
●lemah dan lesu
●stress





Sumber vitamin B boleh diambil dari makanan seperti sayuran hijau, daging, ayam, telur, ikan, kacang dan bijirin namun kebanyakan makanan ini telah melalui pelbagai proses, dan juga sisa-sisa pestisid (racun serangga) serta cara memasak menyebabkan kehilangan nutrient tersebut dari makanan. Di samping itu juga, pencemaran udara dan air, pengambilan ubatan, antibiotik dan sebagainya menyebabkan tubuh kita kehilangan vitamin B.

Tambahan pula, vitamin B adalah jenis larut air, jadi ia sentiasa hilang dari tubuh melalui peluh dan kencing.

Apakah kepentingan B Complex terhadap tubuh kita?

●Membantu untuk mengekalkan tisu otak yang sihat, saraf, kulit, mata, rambut, hati dan mulut, serta otot di dalam saluran usus gastro.
●Terlibat dalam penghasilan tenaga dan berguna untuk kemurungan dan stress. Ia adalah nutrien anti-tekanan.
●Diperlukan untuk pembentukan darah, dengan itu, ia membantu mencegah anemia.
●Membantu untuk mengelakkan sawan, epilepsi.
●Membantu mengatasi keletihan dan ketagihan makanan.
●Membina rambut yang sihat dan mencegah uban.
●Membantu dalam merawat alergi.
●Menyembuhkan luka
●Mengawal penyakit jantung, hiperaktif,
●Membina tindak balas imun,
●Mencegah kemandulan, masalah haid, multiple sclerosis, gangguan saraf, skizofrenia.
●Membantu fungsi seksual , kesukaran penglihatan, masalah kehilangan berat badan, dan melindungi terhadap keracunan plumbum.

Dapatkan vitamin B complex dari Shaklee untuk membantu fungsi tubuh anda.

Jom kita tengok kelebihan b compex untuk semua peringkat umur,





Ok dah tau kan fungsi-fungsi B Complex bagus untuk anda. Jadi  saya sarankan untuk kalian ambil b complex sebagai supplement harian. B complex anti stress tau. Actullay memang ada  customer yang amalkan perasaan perubahan pada sikap sebelum ni yang suka marah-marah kini semakin kurang dan rasa tenang. 


TIPS ATASI GEMURUH

Dan lagi satu tips untuk mereka yang akan buat pembentangan kelas kt sekolah ke,universiti ke atau kena public speaking kat depan rasa gemuruh tu sangat-sangatlah dicadangkan ambil B Complex. B complex bi vitamin larut air jadi tiada masalah nak ambil lebih dari sehari ok. Nak maklumat lanjut cara makan tu selepas pembelian dengan saya ye. Ekslusif FREE CONSULTATION saya bagi.


Nak rasai kelainan BERSHAKLEE?
SIHAT, CERIA DAN GEMBIRA.


HUBUNGI KAMI

RAIHAN 017-2549388
HAFIEZ 017-2121160
MASTER COORDINATOR SHAKLEE 

 Shaklee ID 852419
 ct_nusrat@yahoo.com / 017-2549388
 Free consultation for every purchase
♥LIKE Fanpage FB Babyqaireen Shoppe
♥FB: Raihan's Vita Shop 
PENGEDAR SAH SHAKLEE KLANG, PENGEDAR SAH SHAKLEE PORT KLANG, PENGEDAR SAH SHAKLEE PANDAMARAN, PENGEDAR SAH SHAKLEE BUKIT TINGGI, PENGEDAR SAH SHAKLEE TELUK PANGLIMA GARANG

Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER