Testimoni Ostematrix:Tangan Kebas beransur hilang dengan OsteMatrix

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Jom baca testimoni Puan Lia yang alami masalah kebas tangan kini dapat diatasi dengan Ostematrix.

Pn Lia mengalami kebas tangan selepas bersalin. Menurutnya, ibunya juga mengalami keadaan yang sama. Ditambah dengan waktu bekerja di sebelah petang sebagai guru, beliau sentiasa kepenatan. Pn Lia mula mengambil OsteMatrix seminggu yang lepas dan beliau sangat menyukainya kerana rasa kebas di tangan semakin berkurang. Rasa penat juga sudah tidak seteruk sebelum mengambil OsteMatrix.

Beliau bercerita yang ibunya juga mengambil Shaklee satu masa dahulu. untuk masalah tangan kebas Namun disebabkan pengedar berhampiran rumah mereka telah berpindah, maka mereka tidak tahu untuk mencari di mana. Ketika itu Shaklee OsteMatrix masih dikenali dengan nama Calcium Magnesium. Satu perkara yang menarik tentang pil kalsium Shaklee adalah ianya cepat larut di dalam mulut jika anda lambat menelannya.




Faktor-faktor yang menyebabkan masalah kebas tangan ( numbness)

(1) Antara punca utama adalah kerana kekurangan nutrisi. Apabila badan kekurangan nutrisi penting daripada pemakanan, ianya akan melemahkan sistem sarag seterusnya kita akan mula berasa kebas tangan serta sesemut.

(2) KEBAS menjadi penanda aras yang kita kekurangan vitamin B12. Paras mineral seperti KALSIUM, POTASSIUM dan POTASSIUM yang rendah juga menyebabkan kehilangan deria rasa di kawasan hujung kaki.

(3) Gangguan yang dikenali sebagai carpal tunnel syndrome juga menjadi punca kehilangan deria rasa pada tangan dan jari. Aktiviti yang berulang-ulang seperti menaip menjadi punca tangan kebas dan akan bertambah teruk jika tidak dirawat dengan segera.

(4) Jika anda mengalami kebas tangan ketika tidur ataupun ketika duduk, besar kemungkinan ianya berpunca daripada pengaliran darah yang tidak teratur sehingga boleh menyebabkan kehilangan deria rasa. Ini mungkin berpunca daripada pengumpulan plak yang bermula daripada masalah atherosclerosis dalam tangan.
Sila klik SINI untuk lebih banyak info berkaitan masalah kebas tangan

Tips untuk melegakan rasa kebas atau sesemut
Rasa kebas atau sesemut ini boleh berlarutan dalam jangka panjang atau sebentar sahaja. Walauapa pun, anda dinasihati untuk mendapatkan rawatan segera untuk mengelakkan masalah yang lebih teruk.

(1) Anda boleh melakukan urutan pada tangan untuk memperbaiki aliran darah serta mengurangkan rasa kebas. Gunakan minyak panas untuk memberikan kesan urutan yang lebih elok.

(2) Cara yang paling mudah dan berkesan adalah balut tangan dengan tuala yang direndam dalam air panas. Pastikan anda mencubanya kerana kesannya sangat hebat.

(3) Doktor mungkin akan preskrip ubat penahan sakit atau anti-inflammatory drug untuk rasa sakit dan masalah keradangan saraf. Di samping itu, pengambilan vitamin serta supplement yang diperlukan oleh badan juga sangat membantu.

(4) Senaman mudah untuk melegakan rasa kebas : Genggam tangan untuk 5 saat dan regangkan kelima-lima jari untuk beberapa saat. Ulang balik sehingga anda berasa lega.

Cadangan Supplement untuk masalah kebas tangan**

Sekiranya rasa kebas anda berlarutan dalam janga masa yang panjang, jangan berlengah dan segera berjumpa dengan doktor untuk membuat pemeriksaan lanjutan.


credit info mychibibox


* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila consult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.  

 

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi saya untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan saya.



LIKE FB Fanpage Women,Pregnancy and Breasfeeding
FB:Raihan's Vita Shop
ID SHAKLEE : 852419
Sms/call:017-2549388
Email:ct_nusrat@yahoo.com


Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER