Anak Mama Dah Mamam

Alhamdulillah genap 7 Jun 2011, Qaireen Nur Arianna genap 7bulan....syukur Qaireen membesar dengan sihat dan saya berjaya fully breastfeeding my lil princess sorang ni selama 6 bualn ni jugak..huhu...Sudah dapat diploma in BF n nak sambung lagi semester untuk dapat degree pulak....Insyaalah mudah2an tercapai....

Sekarang misi untuk bagi solid food pulak handmade by myself...hehe..excited sangat2 sebelum genap 6bulan..surf internet cari info pasal solid food tuk baby 6 bulan ni..risau bebeno pun ade...tapi semua tu bukan halangan and dihujung jari je coz saya join grup kat FB pasal solid food ni..ape2 leh tanye kat situ je..So makanan pertama yang saya buat untuk Qaireen adalah bubur nasi guna beras perang dan saya campur sikit dengan susu EBM yang saya simpan lam fridge (bukan tempat beku ye)...

Sebelum nak suapkan bubur kat baby, huby standby pegang Qaireen coz anak saya ni tangan die ni lincah je nak usik sana la sinila...Kaki pun duk tendang2..apelagi ayah pun pegang tangan supaya tak tepis tangan saya masa nak suapkan die tu...sungguh ganas anakkku..hehe.... Bila suapkan die comel je die makan..banyak sudu jugak die makan..saya pulak masak bubur guna slow cooker memang senang sangat2 sebab tinggal je..check pun sekali sekala...saya terbuat banyak so lengkali kena kurangkan beras sebab baby baru nk mula makan makan sikit je kan...

Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER