Apa BF mom perlukan untuk membantu memecahkan lemak?

ibu2 yang baru lepas bersalin...pasti ada yang risau tgk berat badan tak turun2..atau pun badan mcm di pam2..lagi lagi kalau breastfeed..rasa lapar je memanjang.. normal lah tu beb....saya dulu pun 6 bulan pertama..rasa mcm  berisi je badan ni..muke pun bulat...tapi slowly...breastfeed membantu menurunkan berat badan secara natural…tapi kalau rasa2 duit tu banyak dan tak tahu nak dibelanjakan macam mana…bolehla pi slim world ke..marie france ker....…Actually..banyak factor yer menyebabkan berat  badan lambat turun…kadar metabolism yg rendah..genetik..pemakanan tak seimbang. Walaupun breastfeed  dan memerlukan kalori yang tinggi..ini tak bermaknan anda boleh makan sesuka hati yer….,.Jadi..apa yang boleh saya suggest kepada anda?

1.       Lecithin-berfungsi memecahkan dan mencairkan lemak terutamanya kolestrol.Ia turut  membantu agar saraf otak menghasilkan kolin dan kolin sangat penting membantu otak menerima data dengan lebih lengkap serta untuk kita lebih mengingat.Choline & lecitin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita.

2.       Omega ~bukan sekadar tinggi kandungan DHA,EPA yang bagus untuk perkembangan otak....tapi turut membantu memecahkan lemak

3.       Energizing Soy Protein ~ESP Shaklee ni membekalkan tenaga berterusan,low fat ,tanpa laktos,kolestrol,bebas caffein,....As a matter of fact sifat semulajadi protein ni memberi rasa kenyang dan mengurangkan selera makan.....jadi memang bestlah ESP ni sebab ia turut membantu pengeluaran susu...boost milk production..berdiet tanpa menjejaskan pengeluaran susu okay...

4.       Vitamin B  & C  ~refer artikel sini tentang vitamin B dan C yg membantu mengawal berat badan sebenarnyer

5.       Fiber Unflavored~serbuk serat semulajadi tanpa perisa,fat free and cholestrol free..rich in vitamin C.Memberi rasa kenyang dan membantu melancarkan sistem penghadaman tanpa menganggu milk production.

6.       Alfalfa…~raja segala tumbuhan.dalam bentuk tablet.bukan sekadar berfungsi sebagai milk boster..tetapi turut membantu dalam pelancaran sistem penghadaman.. (ada yg comment berat turun mengambil alfafa..tetapi kene consistent dan istiqamah)

Sebenarnya supplemen2 yang disyorkan ni memang dah siap ada pun dalam Trial Pack Set B kecuali ESP dan Fiber Unflavored didalam bentuk serbuk..Omega dan Lecitin juga perlu dibeli berasingan..just add on for trial..

Dan oh yerr..Lecithin..ianya tiada didalam set Breastfeeding....saya jarang menyentuh tentang lecithin...Bolehkah ibu menyusu mengambil lechitin? Jawapannya boleh. Ia tidak memudaratkan baby......Tahukah anda...Lecitin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil "bile" daripada kolesterol."Bile" amat penting untuk proses penghadaman dan memang boleh rasa dibahagian perut sedikit kempis...Cuma add on RM20 untuk  60biji lecithin.
Nah..sekarang pilihan di tangan anda..saya dah beri option2 berdasarkan pengalaman saya dan rakan2 shaklee yang lain.....kerana saya yakin ,sesetengah ibu yang kadar metabolism rendah…memerlukan booster untuk membantu dalam mengawal berat badan sepanjang penyusuan.InsyaAllah dengan pengambilan makanan seimbang dan supplemen yang bersesuaian..pasti takkan mengganggu proses  penghasilan susu..seterusnya dapat mengawal ..berat badan...anda pasti mampu... ...anda yang sudah berhenti menyusu pun amat digalakkan mengambil apa yang dicadangkan di atas..


Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakan trial pack untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM80 dan free delivery. Sms kan kepada saya 017-2549388.

Comments

Popular posts from this blog

OsteMatrix

SHAKLEE: Alternatif merawat anak selsema, demam dan batuk

PART 1 : PENGALAMAN VAKSIN COVID19 KAKREHAN - 1ST DOSE VAKSIN PFIZER